Filmy śmierć, nagość, śledztwo

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje śmierć, nagość, śledztwo. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Na stole operacyjnym nowojorskiego szpitala umiera bezdomny włóczęga. Jego śmierć nie zwraca niczyjej uwagi. Tylko Dr Guy Luthan (Hugh Grant), nie potrafiąc wyjaśnić przyczyny śmierci wszczyna prywatne śledztwo. Nie podejrzewa, że trafił na tajemnicę która może zniszczyć mu jego życie. Na swej drodze napotyka coraz więcej przeszkód i wrogości, zostaje wrobiony w przestępstwo, traci pracę a ktoś usiłuje go zniszczyć. Wpadł na trop okrytego tajemnicą programu badawczego, musi odkryć prawdę.
Bohaterem filmu jest zwyczajny nastolatek, który za kilka miesięcy skończy szkołę średnią. Pewnego dnia chłopak zostaje zaatakowany przez tajemniczego napastnika i zostawiony sam sobie. Chłopak budzi się i okazuje się, że nie żyje i jest niewidzialny dla wszystkich ludzi dookoła. Aby na zawsze nie pogrążyć się w otchłani, musi odnaleźć swoje ciało.
XIV wiek, opactwo Benedyktynów w północnych Włoszech. Do klasztoru przybywa angielski franciszkanin Willhelm z Baskerville ze swym sekretarzem i uczniem. W starym, bogatym i szanowanym w Europie opactwie ma się odbyć ważne spotkanie o charakterze polityczno- religijnym na temat ubóstwa Jezusa Chrystusa. Tuż przed przybyciem Willhelma w opactwie ginie w tajemniczych okolicznościach jeden z mnichów. Uczony i inteligentny Anglik prowadzi śledztwo, ale morderstwa się mnożą, co komplikuje sprawę.


Opowieść zainspirowana jedną z najsłynniejszych tajemnic Hollywood lat 50-tych. Prywatny detektyw, badając śmierć gwiazdy serialu SupermanGeorge'a Reevesa, odkrywa, że niektóre tropy prowadzą do jego życia. Kluczem do rozwiązania zagadki może być historia pewnego romansu...
Oparty na bestsellerowej powieści skandynawskiego autora Jo Nesbo, Headhunters to pełen nagłych zwrotów akcji thriller. Główny bohater, Roger Brown, pracuje jako tzw. headhunter na zlecenie wpływowych korporacji. W dzień zajmuje się wyszukiwaniem odpowiednich ludzi do piastowania wysokich stanowisk, po godzinach natomiast okrada swoich bogatych klientów, włamując się do ich domów i kradnąc dzieła sztuki, które podmienia na tanie falsyfikaty. Mężczyzna próbuje w ten sposób pokryć ogromne wydatki, związane z utrzymaniem ekskluzywnego domu i spełnieniem wszystkich zachcianek swojej pięknej żony. Kiedy Brown rekrutuje jako szefa dużej firmy przystojnego i zamożnego Clasa Greve, który posiada pewne cenne dzieło sztuki i rozpoczyna standardową "procedurę" wykradzenia jego obrazu, rozpoczyna się niebezpieczna, krwawa gra.
Wszystko zaczęło się pewnej nocy w barze u McCoola. Tej nocy lokal tętnił życiem. Za barem stał Randy (Matt Dillon), a jego brat, prawnik Carl (Paul Reiser) pozostał w nim nawet po zamknięciu. Detektyw Dehling (John Goodman) został wezwany do baru, gdy popełniono w nim morderstwo. Tych mężczyzn połączy ze sobą coś więcej niż to, że znaleźli się na miejscu zbrodni – staną się sobie bliscy za sprawą olśniewająco pięknej młodej kobiety o imieniu Jewel (Liv Tyler) Jewel stanie się spełnieniem ich najskrytszych marzeń. Dla niej gotowi będą wyrzec się wszystkiego, czym do tej pory żyli i zapomnieć o całym bożym świecie. Cena, jaką zapłacą, będzie wysoka, bo Jewel chce więcej, niż mogą jej dać. Jest niczym żywioł, którego nie można okiełzać, wyzwanie, któremu nie sposób stawić czoła...
Sam Dent w Kanadzie. Szkolny autobus wpada w poślizg i stacza się z nasypu do rzeki. Ginie czternastu uczniów. Adwokat Mitchell namawia rodziców ofiar, by wystąpili o odszkodowanie. Dotknięci nieszczęściem mieszkańcy miasteczka początkowo idą za radą prawnika.
Drugi film w dorobku Stephena Frearsa jest próbą ukazania historii angielskiego dramaturga Joe Ortona, który stał się legendą w latach 60. Reżyser skupia się na relacjach, które łączyły Ortona z Kennethem Halliwellem. Halliwell dla głównego bohatera był nie tylko mentorem i nauczycielem, ale także kochankiem, który w pewnym momencie staje się zazdrosny o dobrze zapowiadającą się karierę swojego ucznia.
Film opowiada historię czwórki czarnoskórych żołnierzy, którym udaje się przeżyć przekraczanie rzeki Serchio w Toscanii i docierają do małej, górskiej wioski Colognora. Tam, czekając na wsparcie swoich oddziałów, opiekują się małym chłopcem, którego zabrali po drodze i pomagają mieszkańcom miasteczka. Sami na obcym terenie czują się opuszczeni i osaczeni, ponieważ wiedzą, że Niemcy mogą nadejść w każdej chwili.
Koniec XV wieku to czasy lokalnej anarchii, niekończących się wojen i bezprecedensowej deprawacji. Włoscy książęta kierują się mottem "exitus acta probat" - cel uświęca środki. Jego autor Niccolo Machiavelli znał osobiście Cezarego Borgię, zachwycał się nim i uczynił bohaterem "Księcia". W tym amoralnym świecie kwitnie jednak na niespotykana dotąd skalę nauka i sztuka. Leonardo da Vinci pracuje dla Cezarego, doradza mu przy ulepszaniu twierdz. Znajdując szczodrych mecenasów, tworzą w tym czasie Michał Anioł, Rafael, Botticelli. Na uniwersytety zjeżdżają łaknące wiedzy młode umysły z całej Europy. W sercu światowego porządku jest Watykan, który pełni funkcję sędziego w konfliktach pomiędzy świeckimi królestwami i cesarstwami. W Watykanie rządzi Rodrigo Borgia, człowiek którego imię stało się synonimem okrucieństwa i którego panowanie pozostało w pamięci potomnych jako jeden z najsmutniejszych rozdziałów historii Kościoła katolickiego. W bezpardonowej walce o władzę wykorzystywał czwórkę swoich dzieci: pierworodnego Juana, rozdartego miedzy wiarą, której sam nie wybierał i swoją ponurą i porywczą naturą Cezara, pełną ideałów Lukrecję i Goffreda, niewinne dziecko, dorastające na łonie rodziny pustoszonej konfliktami.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…